בוטל הדיון בוועדה לקידום מעמד האישה בפרשת הגט מצפת

    היועץ המשפטי ינון הנחה את היועצת המשפטית של הועדה, עו"ד ענת מימון, להשתתף בדיון ולוודא כי הדיון והנאמר בו לא יגלשו לתיק הספציפי. בנסיבות אלה החליט היועץ המשפטי לכנסת ינון לפטור את הנהלת בתי הדין הרבניים וכן גורמי ממשל נוספים שהוזמנו לדיון מחובת ההתייצבות לדיון בוועדה
    איתי גדסי No Comments on בוטל הדיון בוועדה לקידום מעמד האישה בפרשת הגט מצפת

    בעקבות הפנייה הנחה היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל ינון את ממלא מקום יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עליזה לביא, כי הדיון יעסוק אך ורק בסוגיה העקרונית ההלכתית של ביטול גט למפרע והשלכותיו – ולא בפרשת הגט מצפת

    היועץ המשפטי ינון הנחה את היועצת המשפטית של הועדה, עו"ד ענת מימון, להשתתף בדיון ולוודא כי הדיון והנאמר בו לא יגלשו לתיק הספציפי. בנסיבות אלה החליט היועץ המשפטי לכנסת ינון לפטור את הנהלת בתי הדין הרבניים וכן גורמי ממשל נוספים שהוזמנו לדיון מחובת ההתייצבות לדיון בוועדה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנהל בתי הדין הרבניים, הרב שמעון יעקבי, פנה ליועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, וביקש לבטל את הדיון בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת בפרשת "גט הזיכוי" מצפת, ולחילופין התבקש היוהמ"ש ינון להטיל הגבלות משמעותיות על תכני הדיון.

    הרקע לדיון הוא פסק הדין של בית הדין הרבני האזורי בצפת שהתיר מעגינות אישה שבעלה צמח. לאחר מתן פסק הדין הוגש ערעור לבית הדין הגדול. נשיא בית הדין הרבני הגדול לערעורים הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף החליט כי ערעור זה יידון בהרכב מיוחד של אחד-עשר דייני בית הדין הרבני הגדול ובתוכם שני הרבנים הראשיים לישראל.

    בפניית הנהלת בתי הדין, שנכתבה בידי עו"ד יצחק שמאול רוזנטל, נאמר כי קיום ישיבת הוועדה בנושא רגיש זה פוגע בשלושה עקרונות: עקרון חסיון ההליכים בתיקי משפחה, עקרון האיסור על השפעה והפעלת לחץ על פסיקת בתי הדין וכן עקרון הפרדת הרשויות. באיגרת ארוכה הוא מבסס את הפגיעה בעקרונות אלה על שורה ארוכה של טיעונים משפטיים.

    מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי אמר כי אין מי שרגיש יותר למצוקת עגונות יותר מן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, בנו וממשיך דרכו של מרן רבי עובדיה יוסף זצ"ל. הדיון בבית הדין הגדול יתקיים ברגישות מלאה ותוך הבנה למצוקת האישה ושמירה מלאה על כל זכויות הצדדים. דיון בשאלות חמורות של דיני אישות צריך להתקיים בבית מדרש של תלמידי חכמים מובהקים – דבר שהאב"ד הרב אוריאל לביא, כותב פסק הדין המרכזי, ביקש בכמה הזדמנויות – לא בכיכר העיר, לא בתקשורת ולא בכנסת. שאלת מעמדו של המערער על הגט טרם הוכרעה והיא תידון לפני בית הדין הגדול על רקע הפרשה המורכבת.

    הרב יעקבי הוסיף כי כשם שלא היה עולה על הדעת לקיים דיון בוועדה של הכנסת בפרשת מינוי הרב הצבאי הראשי במקביל לדיון בבית המשפט העליון, כך אין זה סביר לקיים דיון בתיק חי ופועם המתנהל בבית הדין הרבני הגדול. אין "להלך אימים", לא על בג"ץ ולא על בית הדין הגדול.

    בעקבות הפנייה הנחה היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל ינון את ממלא מקום יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עליזה לביא, כי הדיון יעסוק אך ורק בסוגיה העקרונית ההלכתית של ביטול גט למפרע והשלכותיו – ולא בפרשת הגט מצפת.

    היועץ המשפטי ינון הנחה את היועצת המשפטית של הועדה, עו"ד ענת מימון, להשתתף בדיון ולוודא כי הדיון והנאמר בו לא יגלשו לתיק הספציפי. בנסיבות אלה החליט היועץ המשפטי לכנסת ינון לפטור את הנהלת בתי הדין הרבניים וכן גורמי ממשל נוספים שהוזמנו לדיון מחובת ההתייצבות לדיון בוועדה.

    הרב יעקבי פנה אל ח"כ עליזה לביא וביקש ממנה לא לקיים מחר את הדיון בנושא הכללי של ביטול גט למפרע גם במגבלות שהוטלו. הרב יעקבי הדגיש כי אין זה ראוי שהדיון יקושר לתיק "חי ופועם" ויפורש – בשגגה או שלא בשגגה – כניסיון להשפיע על הליך שיפוטי תלוי ועומד. הרב יעקבי הודיע כי הנהלת בתי הדין לא תשתתף בדיון זה, גם אם פרשת הגט מצפת לא תעלה בדיון.



    0 תגובות